Politica de retur
Politica de returnare
Produsele achiziționate la distanță se pot returna conform O.U.G. 34/2014: consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare,fara invocarea unui motiv, în termen de 14 zile de la primirea produsului sau, în cazul prestațiilor de servicii, de la încheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, în termen de 14 zile de la denunțarea contractului. Se recomandă utilizarea aceluiași serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor.
ViperX Distribution SRL va înapoia contravaloarea comenzii în cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Suma înapoiată, cât și condițiile de returnare, nu includ cheltuielile de transport dacă livrarea s-a făcut prin alte metode decât cea standard oferită de ViperX Distribution SRL.
Definiția contractului de vânzare (art. 2, 5.): orice contract în temeiul căruia profesionistul transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plătește sau se angajează să plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atât produse, cât și servicii.
Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale și nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmării automate de primire a acesteia.
Art. 12 menționează că exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale. Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, socuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplică doar consumatorului, definit ca orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, așa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare și doar în cazul contractelor la distanță (orice contract încheiat între profesionist și consumator în cadrul unui sistem de vânzări la distanță organizat, fără prezența fizică simultană a profesionistului și a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a multor mijloace de comunicare la distanță, până la și inclusiv în momentul în care este încheiat contractul).
Mențiune
Prin “firma de curierat” a nu se înțelege “curier propriu” care este reprezentat al ViperX Distribution SRL. Curierul propriu permite și stă la dispoziția clientului în vederea verificării produsului livrat. Acesta are obligația, la cererea clientului, de a face proba produsului. În cazul în care acesta nu este conform, prezintă zgârieturi sau alte vicii de fabricație, clientul are dreptul de a renunța la cumpărare.
În cazul produselor achiziționate de la sediul firmei, livrate prin curier propriu sau a celor achiziționate pe persoană juridică (indiferent de metoda de livrare), produsele care nu au convenit clientului pot fi acceptate în custodie prin a fi puse la vânzare în stocul magazinului și pe site-ul firmei la prețul de achiziție sau la un preț mai mic. Custodia se preia în urma unei fișe de predare/primire semnate de ambele părți. Prețul de vânzare este dat de către client și tot acesta decide dacă vânzarea se poate face la un alt preț față de achiziție. Contravaloarea produsului lăsat în custodie se returnează clientului, prin transfer bancar, în maxim 48 de ore de la data vânzării.
Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să-l poarte.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producător pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent în mod obligatoriu, prezența lui fiind specifică producătorului. Prezența sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra că produsul este exact în forma și condițiile în care a fost eliberat de către producător. Deteriorarea sigiliului nu aduce nicio limitare dreptului de renunțare la contract.
Procedura de returnare
Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informează ViperX Distribution SRL cu privire la decizia de retragere din contract prin una dintre variantele: modelul formular sau o declarație neechivocă făcută pe un mediu durabil (preferabil e-mail: office@ViperX.ro). Consumatorul are la dispoziție 14 zile de la primirea produselor pentru a anunța retragerea din contract.
Obligațiile care revin ViperX Distribution SRL
Rambursarea integrală a sumelor primite ca plată, inclusiv costurile livrării (exceptând situația în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard). Rambursarea sumelor se va face folosind aceleași modalități de plată rezonabil aplicabile (în cazul plății numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer în cont bancar transmis neechivoc de consumator).
Îndeplinirea obligației de rambursare se face în termen de 14 zile de la primirea cererii de retur.
Obligațiile care revin consumatorului
Produsele sunt înmânate ViperX Distribution SRL personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fără întârziere nejustificată și în decurs de maxim 14 zile de la anunțarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suportă costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
Produse excluse, fără drept de returnare
Următoarele categorii de produse nu se pot returna decât dacă sunt sigilate/cutia nedeschisă/cutia nu prezintă urme în interior ca a fost deschisă:
- Licențe software;
- Consumabile (acumulatori, cartușe imprimantă etc);
- Instalarea în service neautorizat
- Produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar (extensii de garanții, servere non-standard);
- Servicii (testare, asamblare, montare componentă sau orice alt serviciu listat în categoria Servicii prestat către consumator);
Aceste limitări se aplică conform OUG 34/2014 art. 16.
Retur de produse
Puteți solicita returul de produse în următoarele cazuri:
Produsul livrat nu corespunde specificațiilor din site. Puteți solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrală a contravalorii (în cazul în care produsul nu mai este disponibil).
Produs nefuncțional în primele 48 de ore (2 zile lucrătoare) de la recepție. În cazul în care produsul achiziționat a fost livrat nefuncțional sau prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs functional, în urma notificării scrise sau prin prezentarea la sediu în termen de 48 de ore de la primirea produsului.
Produs în colet deteriorat. Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorări vizibile la primirea prin curier, vă recomandăm să refuzați recepția lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat și se poate întocmi un proces verbal împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menționată starea coletului din momentul livrării. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor vă este transferat integral în momentul în care intrați în posesia fizică a produsului. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare. În cazul în care se utilizează un transportator însărcinat de către consumator, riscul este transferat în momentul livrării produselor către transportator.
Produse livrate greșit. În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat.
Costurile de retur pentru situațiile prezentate mai sus (nu și în cazul renunțării la cumpărare) cad în sarcina magazinului nostru.
Solicitările de retur se notifică pe adresa de mail: office@ViperX.ro sau prin prezentarea la sediul ViperX Distribution SRL cu produsul respectiv în termen de 48 de ore de la primirea produsului.
Returnarea produselor la sediul ViperX Distribution SRL se poate face de luni până vineri în intervalul 10:00 – 18:00.
Mențiune
În toate cazurile de mai sus, cu excepția celui referitor la defectele în perioada de garanție, produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, în ambalajul original și însoțite de toate accesoriile și documentele originale.
Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului.